Tuesday, March 25, 2014

Si cand te saturi ce faci?

La sfârșitul săptămânii trecute am fost la muncă și... adevărul e ca am fost stupefiat de lipsa de cultura a superiorilor mei. Eu am crezut ca eu sunt plafonat muzical si sunt un analfabet al muzicii pana cand... pana cand am vazut ca VP-ul nostru se stramba cand asculta 2 tenori. Si Doamne cantau de o frumusete rara... oi fi eu manelist de fel, insa pot aprecia o voce lucrata, o voce antrenara si pot aprecia o piesa grea. Am cântat in cor mai la tineretile mele, si cam am idee cat iti trebuie sa lucrezi la voce, si stiu de ce cant eu doar in baie.
Pur si simplu te enerveaza, te duce la exasperare lipsa asta de cultura a oamenilor. Cum poti afirma ca doi tenori urla? Cum? Si inca doi tenori buni... Eu inteleg ca fiecare suntem cu mancarea lui de peste, fiecare e cu opinia, fiecare e cu gustul lui.  Dar totusi sa nu stii sa apreciezi  macar o interpretare... nu iti cere nimeni sa asculti Bocelli in masina si Pavarotti in metrou... da poi da dovada de un pic de cultura.
Ma sperie faptul ca dorinta de a cunoaste, cultura generala si deschiderea catre nou e la fel de comuna ca sudoarea de paznic.  Rar întâlnești oameni care stiu cine e Bahus, oameni care stiu cine e Kafka. Ori Kafka ori Kaka, ori Torje ori Toparceanu... tot acolo bate... si nu, nu e bine. Nu e bine ca manelistii tin capul sus si regleaza noile norme de cultura ale copiilor, tinerilor, adolescentilor. E trist sa vezi oameni la 30 de ani care nu stiu ce e un pamflet si cred ca Las Fierbinti este exemplu pozitiv de comportament.
Imi e dor, ca eu sa fiu incultul clasei cu o medie generala de 9,10. Imi e pur si simplu dor de vremurile alea in care citeam rezumatele la carti si plus cateva referințe critice referitoare la ea, pentru a fi in stare sa fac o recenzie cat de cat decenta... imi e dor.
Cititi, ascultati, si sorbiti cuvintele batranilor. Stiu par demodati, trecuti de vremea noastra, irelevanti generatie Y, par... dar nu sunt chiar asa. Invatati voi sa fiti versatili, maleabil. Invatati sa puneti intrebari!

No comments: